Jump to content
Sign in to follow this  

Gytr

Recommended Posts

You know, Genuine Yamaha Technology Racing (GYTR).

Do you pronounce it gator like alligator or do you spell out the letters? Getting odd looks from people when I say gator.🤣

At least it's not a chair bees or a kra poh vitch. 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personally I spell it out. Not sure if that's the correct way though...

Share this post


Link to post
Share on other sites

When i first saw it , I pronounced it as. (only in my head) Guy-ter....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Getting odd looks from people when I say gator. 👍

lmao wow, I wouldnt doubt it.. you seriously gotta quit doing that, its gonna make people start questioning your intelligence!

gator... hahaha🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites
lmao wow, I wouldnt doubt it.. you seriously gotta quit doing that, its gonna make people start questioning your intelligence!

gator... hahaha🤣

Oh no! Now you think I'm weird too. 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

but seriously though... abbreviations are not meant to be treated as words!

the only one I can think of off hand is calling a gxr crotch rocket a "gixxer" which is normal. I was buying boots one day with a friend, gaerne brand, my friend called them "garns" in front of the salesman and the salesman turned his head sideways and was like w.t.f? I was quite embarrassed for some reason..

but calling GYTR a gator is asking for the weird looks, IMO.

whats with your "chair bees" example, I dont get it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

whats with your "chair bees" example, I dont get it.

I've heard that Acerbis is posta be pronounced a-chair-bees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I've heard that Acerbis is posta be pronounced a-chair-bees.

oh. haha wow thats a bad one. a-sir-biss is how I say it.

how about those "cycra" handguards... how the hell do you pronounce those? like "circa" the skateboard brand or what?

Share this post


Link to post
Share on other sites
oh. haha wow thats a bad one. a-sir-biss is how I say it.

how about those "cycra" handguards... how the hell do you pronounce those? like "circa" the skateboard brand or what?

I believe Cycra is U.S. made so si-cra. 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm interesting. ill post back when I can remember more weird dirtbike words that people cant seem to pronounce properly!

thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
but seriously though... abbreviations are not meant to be treated as words!

the only one I can think of off hand is calling a gxr crotch rocket a "gixxer" which is normal. I was buying boots one day with a friend, gaerne brand, my friend called them "garns" in front of the salesman and the salesman turned his head sideways and was like w.t.f? I was quite embarrassed for some reason..

but calling GYTR a gator is asking for the weird looks, IMO.

whats with your "chair bees" example, I dont get it.

So, how do you pronounce "Gaerne"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I heard someone at a moto shop call Gaerne Gur-nee. Like Journey but with a G. I watched a Gaerne promotional video and they called it Gar-Ney. So I go with Gar-ney now.

How about Leatt. LEE-At or Leet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
I heard someone at a moto shop call Gaerne Gur-nee. Like Journey but with a G. I watched a Gaerne promotional video and they called it Gar-Ney. So I go with Gar-ney now.

How about Leatt. LEE-At or Leet?

lay-et or late?

Share this post


Link to post
Share on other sites
So, how do you pronounce "Gaerne"?

I believe its garn-yay. its italian I think. someone correct me if im wrong on the pronunciation..please!!

and now that I think of it.. my friend galled them "garins" not garns" and he looked like such a fool to me and the guy working at the shop as he has been riding longer than me, and he also owned a pair of those boots before me 👍

I go with Leee-at

yep, me too. lee-at.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I think Gaerne is the toughest dirtbike related term out there. When I first saw the name I thought it was pronounced gay-earn, naturally.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I think I just keep calling it gator and get the look of death. I like my Yamaha and the GYTR parts that go on it. 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

well S.C.U.B.A. is an acronym and is spoken as a word.......geeeeeter it tis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Reply with:

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...